2016. augusztus 26., péntek

A véres részletek

Megkaptam a kórházi számlát. Elég részletes, hogy finom legyek. A következő dolgokat tudtam meg belőle, többek között (4 oldalból mazsoláztam össze az érdekességeket):
- 190 percig tartott a műtét
- 2 liter infúziót, 10 ml fentanylt és 100 ml propofolt kaptam
- 1 cm széles csontfűrészlapot használtak a csontjaim szétfűrészeléséhez
- Kevesebb mint 4 cm2 lebenyt ültettek át
- 540(???) db microclipet használtak el belém (180 db-os kiszerelésben van, a számlán pedig háromszoros szorzó. Szerintem 0,3-nak is sok, de 10 frankon nem fogok fennakadni)
- valamiért lidokaint is adtak
- 1,1 mm volt a K-drót átmérője (ez az a cucc, amivel a csavarozás előtt előfúrják a csontokat, a pozícionáláshoz és a tökéletes illesztéshez van rá szükség, szerintem az ortopéd sebészet egyik legjobb találmánya)
- egy 3 mm széles és 4 cm hosszú csavart kaptam
- 90 cm 4.0-s és további 180 cm 5.0-s felszívódó varrattal foltoztak össze. Hogy hova ment ennyi, nem tudom, mert mégiscsak egy lábujjról beszélünk :-)
- a teljes műtős személyzet L-es műtőskabátot hord
- a 42-es lábamra 38-40-es tehermentesítő cipőt kaptam

Összesen 4.987,- franknyi számlát kaptam, ezt persze már rég nem én fizetem, mert úgy május magasságában betelt a biztosítási keretem. Bazmeg, ezek még a melegítő takarót is kiszámlázták.